Kurumsal Web Sitesi Nedir? Nasıl Olmalı?
Kurumsal web sitesi şirketlerin saygınlığını belirler. Şirketler ürün yada hizmetlerini tanıtmak için profesyonel bir ekibe başvurmalıdır.
Kurumsal Web Sitesi Nedir? Nasıl Olmalı?
Sitenin logosu şirketi en iyi şekilde temsil etmelidir. Kurumsal web sitesi sade ve anlaşılır olmalıdır. Şirketinizi en iyi şekilde temsil etmelidir. Web sitesi bir bütünlük içinde olmalıdır. İstenilen bilgiye kolayca ulaşılmalıdır. Ziyaretçilerin ulaşabileceği iletişim bilgileri ve iletişim formu olmalıdır. Güvenilir bir web sitesi olmalıdır. Kurumsal Web Sitesi sayesinde firmanızın 7/24 reklamı olur. Yapılan işte profesyonellik algısı yaratır. Şirketinizin ya da firmanızın dünyaya açılan bir penceresi olur.
Sadece ürün ve hizmetlerin sıralandığı ve iletişim bilgilerinin paylaşıldığı bir anlamda rehber gibi kullanılan websitelerin işletmeler için yeterli olduğu günler çok gerilerde kaldı. İnternet kullanımının günümüzde geldiği noktaya baktığımızda, işletmenizin mükemmel bir kurumsal web sitesi olmak zorunda, aksi takdirde oyunun dışında kalmanız kaçınılmaz. Bu yazımızda kurumsal web sitesi yapım aşamasında göz önünde bulundurmanız gereken temel
unsurları sizlerle paylaşıyoruz.
Hedeflerin belirlenmesi
Kurumsal web sitenizin amacının belirlenmesi önemlidir. Web sitenizden beklentilerinizin bir listesini yapın. Hedeflerinizi belirlemek ve bu hedeflere göre bir strateji planlamak, kurumsal web sitenizin başarısı için ilk adımdır.
Web sitenizin adı, logosu, unvanı, içeriği ve çizgisi hedeflerinize uygun olarak belirlenmelidir.
Hedef kitlenizin özetlenmesi
Başarılı bir kurumsal web sitesi için web sitenizi ziyaret etmesini umduğunuz hedef kitleyi belirlemeniz gerekir. Bunun için hedef kitlenizi planlayın, ilgilendikleri anahtar kelimeleri belirleyin ve web sitenizin tasarım ve görsellerini bu hedef kitleye uygun şekilde hazırlayın.
Ana sayfanın önemi
Ana sayfanız web site ziyaretçilerinizi ilk 10 saniye içinde etkilemelidir. Bu 10 saniye içinde ziyaretçiniz kim olduğunuz, ne yaptığınız ve neden hizmetinizi seçmesi gerektiği hakkında bilgilendirilmelidir. Bunun için sitenize ilk girildiğinde görünen logonuz, mesajınız ve görseller olabildiğince etkileyici şekilde konumlandırılmalıdır.
Harekete geçirici mesajlar
Kurumsal bir web sitesinin başarılı olması için eylem çağrısı yapan mesajlar önemlidir. Bu tür mesajlar ‘şimdi satın al’, “bizi arayın” ya da “teklif alın” gibi mesajlardır. Bu mesajlar ziyaretçilerinizin hizmet veya ürünlerinizi satın alma ya da daha fazla bilgi edinme amacıyla sizinle iletişime geçmesini sağlamaları nedeniyle önemlidir.
Dönüşümlerin takibi
Dönüşümleri izlemek başarılı bir kurumsal web sitesine sahip olabilmek için kaçınılmazdır. Dönüşümleri izleyerek, sadece web sitesinin pazarlama gücünü değerlendirmekle kalmaz, aynı zamanda yeni ziyaretçi edinmek için gereken maliyeti de ölçebilirsiniz.
‘Hakkımızda’ sayfasının önemi
Hakkımızda bölümü kurumsal web siteleri için yine çok önemli unsurlardan biridir. Ama artık herkesin yaptığı, sıradan ve sıkıcı fikirleri terk edip, farklı ama etkileyici görünen “Hakkımızda” sayfaları yapmak gerekiyor. Ürün ve hizmelerinizin rakiplerinize göre farklılığını vergulayabilmeniz için önemli bir fırsat olan “Hakkımızda” sayfalarında ilgi çekici ve yaratıcı tasarım fikirlerine yer vermelisiniz.
Kaliteli içerik
İster ürün ve hizmetlerinizi tanıtın, ister ziyaretçilerinize faydalı bilgiler sunun, ziyaretçilerinizle etkileşim kurabilmeniz için içeriğinizin özenle hazırlanması gerekir. Kaliteli içerik, ziyaretçilerinizin işiniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olma isteği ve ürün veya hizmetlerinizi satın alma ihtiyacı duymalarına yardım eder.
Mükemmel görsel tasarım
Kurumsal web sitesi başarısı için görsel tasarımın mükemelliği vazgeçilmezdir. Estetik bir tasarım ve ilginç görseller ziyaretçilerinizi her şeyden çok etkilemektedir. Yaratıcı web tasarım fikirleri sizi rakiplerinizden farklı kılar. Web tasarımında rakiplerinize göre üstünlük gösterecek farklılıklar, markanızı en iyi şekilde yansıtmanıza ve ziyaretçilerinizi başarılı bir şekilde yakalamanıza yardım eder.
Güçlü bir içerik yönetim sistemi
özellikle e-ticaret web siteleri olmak üzere tüm kurumsal web siteleri için içerik yönetim sistemleri kullanılmalıdır. İçerik yönetim sistemleri sitenizin işlevsel ve dinamik olmasına ve kolayca yönetilebilmelerine olanak sağlar.
Mobil uyumlu sürüm
Günümüzde % 60’ın üzerinde internet kullanıcısı, websiteleri mobil cihazlardan açmayı tercih etmektedir. Rakiplerinizden geride kalmak istemiyorsanız, web sitenizi mobil cihazlar için de optimize etmeli ve mobil cihazlardan gelen kullanıcılarınıza iyi bir deneyim sunabilmelisiniz. Ayrıca Google ve diğer arama motorları, mobil cihazlardaki arama sonuçlarını göstermeden önce web sitelerin mobil uyumluluğunu kontrol eder. Mobil uyumlu olmayan web siteleri, mobil cihazlardan yapılan arama sonuçlarında gösterilmez.
Performans izleme
Kurumsal web sitesi oluştururken belirlediğiniz hedeflerinize doğru ilerleyip ilerlemediğini kontrol etmek için web sitesinin performansını takip etmelisiniz. Bunun için performans kriteri olarak neyin izleneceği ve ölçüleceği ile ilgili parametreler oluşturun. Web sitenizi analiz edip, başarısını arttırmak için yollar yaratma konusunda profesyonel danışmanlarla görüşebilirsiniz.
Ayrıca bütün bunlara ilave olarak hayata geçen sitenin tanıtılabilmesi ve etkin kullanımı için aşağıdaki maddeler çok önemlidir;
• Bir reklam planı yapılması
• Ziyaretçi yorumlarının alınması (geri bildirim / feedback )
• Benzer siteler ile karşılaştırma yapılması
• E-mail ile tanıtım yapılması
Kısacası tanınan ve etkin kullanılan başarılı bir kurumsal web sitesi yukarıda bahsedilen özelliklere sahip olmalıdır. Yeni bir kurumsal web sitesi yaptırırken veya mevcut sitenizi yenilerken bu özelliklere dikkat etmelisiniz..
Domain alırken nelere dikkat etmeli...
Domain (Alan adı), bir web sitesinin internet üzerindeki adı ve adresidir. Alan adları, “...
Kurumsal Web Sitesi Nedir? Nasıl Ol...
Kurumsal web sitesi şirketlerin saygınlığını belirler. Şirketler ürün yada hizmetlerini tan...
Sanal Pos Nedir? Nasıl Çalışır ?...
Sanal Pos Nedir?Mağaza alışverişlerinde kredi kartı ile ödeme yaparken kullandığımız POS (...
E-Ticaret Nasıl Yapılır?
E-ticaret nedir?E-ticaret; ürün ve hizmetlerin reklam, satış, dağıtım ve çeşitli ödeme se...
Birinci Sıra Garantisi Veriyor Musu...
Bu sorunun cevabına "Evet" diyen kişi veya firmalar tanıyorsanız, hiç beklemeden onlardan seo h...